Este libro está solo en alemán, por lo tanto existe una versión traducida de la descripción.
Die Aufgabe dieser Broschüre ist es, für eine integrative Neukonzeption des Übergangs Kindergarten - Schule leitende Motive zu formulieren, nicht nur für Erzieherinnen und Erzieher, für Lehrerinnen und Lehrer, vielmehr auch für Eltern in Waldorfeinrichtungen und für die interessierte Öffentlichkeit. Dabei stellen die Autor:innen die waldorfpädagogischen Aspekte zur Kindheit in den Kontext der aktuellen Bildungsdebatte und darüber hinaus auch in einen gesamtbiografischen Zusammenhang mit der an Bedeutung zunehmenden Frage, was den Menschen leiblich und seelisch gesund erhält (Salutogenese).
La versión inglesa está disponible en:
Contenido de la versión inglesa:
The Child from Birth to Three in Waldorf Education and Child Care
This is a clear and succinct summary of the anthroposophical view of child development from birth to three, with concrete and practical suggestions for care of young children in an out-of-home setting.
The English-language edition includes a new introduction by Susan Howard and a list of resources available in English. Beautifully illustrated throughout with full-colour photographs.
The third part of a three-part study created by the German Association of Waldorf Schools, this is a companion volume to Developmental Signatures: Core Values and Practices in Waldorf Education for Children Ages 3-9.