Release date: 2016 Edition: 1. edition, 2016 (soft cover) Publisher: Pädagogische Forschungsstelle Stuttgart Series: Beiträge zur Eurythmiepädagogik aus der Forschungsarbeit an der Alanushochschule Volume: 2 Author(s): Gisela Beck, Axel Föller-Mancini, Stefan Hasler Weight: 430 g Scope: 180 Seiten Format (W x H x D): 15 x 24 x 1,2 cm Stock: 202
A safety notice is not required in accordance with Art. 9 Para. 7 S. 2 of the GPSR.
Description
This book is available in German only. Thus its description is not translated.
Anliegen dieses vorliegenden Band 2 der Beiträge zur Eurythmiepädagogik ist es, den Blick auf das konkrete Unterrichtsgeschehen zu richten: Wie verläuft eine Eurythmiestunde? Woran arbeiten die Schüler in den unterschiedlichen Klassenstufen? Welche Unterrichtsziele liegen zugrunde? Welche Entwicklungen sind erfahrbar und welche Schwierigkeiten gibt es?
Damit wendet sich das Buch nicht nur an Eurythmielehrer und Eurythmielehrerinnen, sondern ist genau so gut geeignet eine detailierte Einführung für den Interessierten Laien zu geben. Neue Eltern an Waldorfschulen finden hier viele ihrer Fragen an den Eurythmieunterricht beantwortet.
13 beispielhafte Berichte aus den Klassenstufen 1 bis 12 geben einen lebendigen Einblick in aktuelle Unterrichtsanliegen und -fragen.
We use cookies to facilitate use of all functions on our website. This includes cookies necessary for operating the site as well as those for anonymised stastistical purposes, for convenience settings or to display personalised content. You can decide yourself which categories you want to allow. Please note that your settings may prevent you from accessing all the website's functions. You will find further information in our data protection notes.
Details
Required:
Tools that enable necessary services and functions.
Statistics:
Tools that collect anonymous data on website usage and functionality. We use the data to improve our products, services and the usability.